subsTANZ massimo gerardi
CONTRAST RATIO
...imaginative choreographies which contain almost no repetitions...energized with temperament and engagement...well worth watching because of its richness of material and ambition...
Kölnische Rundschau
With these four brilliant dancers "to be or not to be" becomes 'to dance or not to dance'. Their great physicality is completely inefficient and mad. Live on the piano, T. Wansing turns hits from pop and classical music into dreamlike curiosities...
Kölner Stadt-Anzeiger
...einfallsreiche Choreographien, die fast ohne Wiederholungen auskommen...mit Temperament und Engagement durchpulst...sehenswert mit seiner Fülle aus Material und Ambition...
Kölnische Rundschau
...Bei den vier brillanten Tänzern heißt „to be or not to be“ eigentlich: to dance or not to dance. Völlig unwirtschaftlich und verrückt ist ihr grandioser Körpereinsatz. Pianist Thomas Wansing verklärt live auf dem Flügel Hits aus Pop und Klassik zu träumerischen Seltsamkeiten...
Kölner Stadt-Anzeiger
Photos: Schmidt/Bildautor
Nominated for the Dance-Theatre Prize of Cologne 2010
Production: movingtheatre.de/Tanz
4 performers 1 pianist
Choreography: Massimo Gerardi
Dramaturgy/Production: Achim Conrad
Music/Composition/Live: Thomas Wansing
Partners: eXplore dance festival/Theatre Odeon Bukarest (RO), Italian Cultural Institute Bukarest (RO), Scenario Pubblico Catania (I)
Subsidized by: Kulturamt Köln, SK Stiftung Köln, Ministerpräsident des Landes NRW
Premiere: September 2010
Nominated for the Cologne Dance Award 2010
CONTRAST RATIO
Unsere Gesellschaftschichten driften immer weiter auseinander, die sozialen Gegensätze treten immer deutlicher zu Tage. Das Projekt spürt durch Recherche und Analyse solche Gegensätze auf und lässt sie auf der Bühne aufeinanderprallen. Mit ungewöhnlichem Bewegungsrepertoire und Sprache als Transportmittel gesellschaftlich relevanter Inhalte entstehen verschiedene Tableaus, die auch sehr persönliche, aktuelle Erfahrungen und Sichtweisen der vier Performer zum Thema wiederspiegeln. Scharfe musikalische Kontraste werden live und z.T. improvisatorisch von Thomas Wansing am Klavier erzeugt, dessen Musik die Situationen nicht nur unterstützt sondern sie auch bestimmt. Ein ästhetisch-emotional-politischer Diskurs: Establishment gegen Außenseiter, Avantgarde gegen Tradition, Klassik gegen Pop.
Produktion: movingtheatre.de/Tanz
4 TänzerInnen 1 Pianist
Choreographie: Massimo Gerardi
Dramaturgie: Achim Conrad
Musik/Komposition/Live am Klavier: Thomas Wansing
Partner: eXplore dance festival/Theater Odeon Bukarest (RO), Italienisches Kulturinstitut Bukarest (RO), Scenario Pubblico Catania (I)
Gefördert durch: Kulturamt Köln, SK Stiftung Köln, Ministerpräsident des Landes NRW
Uraufführung: September 2010
Our social classes increasingly fall apart revealing evermore inequalities. The project aimed to discover such opposites through research and analysis and to get them to clash on stage. Diverse tableaux emerge from an unusual set of movements and language as a carrier of socially relevant subject matters; these also express very personal experiences and views of the four performers. Sharp musical contrasts are created live and in parts, through improvisation by Thomas Wansing on the piano. His music does not just support the shown situations but determines them as well. An aesthetic-emotional-political discourse: establishment against outsiders, avant-garde against tradition, classical music against pop.
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