subsTANZ massimo gerardi
DEPECHE DANCE
In the performance, Depeche Mode’s music is not just a simple pretext, a source of inspiration or a back-ground. The music and the lyrics are complementary to the movement - they finish the performance - and this justifies its place in the theatrical repertoire. M. Gerardi has created a complex choreography, simultaneously invoking a unique artistic intensity and an overall thrilling state.
Razvan Nita, www.port.ro
Every single moment, for an entire hour, the choreographer M. Gerardi imagines a universe full of restless movement, whether it´s one dancer performing alone or all nine together. Getting slightly away from a dark approach and from the synthetic world of Depeche Mode, this piece overflows with energy, complicated figures, swirls and sudden jumps, performed by young and provocative dancers.
Cristina Rusietski, www.artactmagazine
In der Performance dient die Musik von Depeche Mode nicht nur als einfacher Vorwand, als Inspirationsquelle oder gar nur als Hintergrund: Die Songtexte und die Musik sind komplementär zur Bewegung – sie vervollständigen die Aufführung – und dies rechtfertigt seinen Platz in einem Theaterrepertoire. M. Gerardi hat eine komplexe Choreographie entworfen und beruft sich gleichzeitig auf eine einzigartige künstlerische Intensität und einen übergreifenden durchdringenden Zustand.
Razvan Nita, www.port.ro
In jedem Augenblick seiner einstündigen Choreografie lässt Massimo Gerardi einen Raum ständig fließender Bewegungen entstehen, ob als Solo, Duett oder mit allen neun Tänzern. Weit entfernt vom düsteren Ansatz und der artifiziellen Welt von Depeche Mode, quillt dieses Stück vor Energie, komplexen Bildern, Wirbeln und überraschenden Sprüngen über, aufgeführt von jungen und herausfordernden Tänzern.
Cristina Rusietski, www.artactmagazine
Photos. G. Dascalescu
Production: Odeon Theater Bucharest
10 performers
Choreography, video projections: M. Gerardi
Music: Depeche Mode
Sets and costumes: Eveline Havertz
Premiere: 2008 Theater Kiel (as “Dances for the masses”)
Reprise: 2010 Odeon Theatre - Bucharest
DEPECHE DANCE
Produktion: Odeon Theater Bukarest
10 Performer
Choreographie, Videoprojektionen: Massimo Gerardi
Musik: Depeche Mode
Ausstattung: Eveline Havertz
Premiere: 2008 Theater Kiel (als “Dances for the masses”)
Wiederaufnahme: 2010 Odeon Theater - Bukarest
"Music for the masses" is the title of one of Depeche Mode’s most successful albums, but actually their unmistakable, original sound is precisely not intended for the masses. On the contrary, their music is listened to especially by those who wish to step aside from "mainstream pop". Beyond their music, Depeche Mode have been an inspiration for many people because of their original style. Particularly from this aspect the choreographer M. Gerardi has drawn his ideas for “Depeche Dance”. Following the songs' texts, he developed a dance piece relying on the particular image of the band. It's not only youngsters who appreciate the dynamic flow of the performers who conquer the stage with cool moves, dancing to rhythms and lyrics of original and re-mixed hits of Depeche Mode’s earlier and more recent creations.
“Music for the masses” ist der Titel eines der erfolgreichsten Alben von Depeche Mode. Jedoch ist ihr unverwechselbarer und origineller Sound eigentlich keine „Massenware“. Im Gegenteil, ihre Musik wird eher von denen gehört, die sich einen Schritt vom „Mainstream Pop“ entfernen wollen. Nicht nur musikalisch sind Depeche Mode eine Inspirationsquelle für ihre Fans, sondern auch aufgrund ihres originellen Stils und dem dadurch vermittelten Lebensgefühl. Darauf bezieht sich auch Massimo Gerardi in „Depeche Dance“. Den Songtexten folgend hat er ein Tanzstück entwickelt, das sich an das spezielle Image dieser Band anlehnt. Nicht nur junges Publikum wird den dynamischen Flow der Tänzer bewundern, die die Bühne mit coolen Bewegungen und Rhythmen erobern und zu Original- und Remix-Hits von Depeche Modes früheren und neueren Werken tanzen.
JavaScript is turned off.
Please enable JavaScript to view this site properly.